Om klubben

Klubbens bakgrund
IFK Eskilstuna är en anrik fotbollsförening från 1897. Klubb13 bildades 1985. Klubb 13:s kamratförening består av ca 70-talet IFK Eskilstuna killar. K13 har 12 sektioner och vi delar ut varje år på IFK:s ungdomsavslutningen ett uppskattat Klubb13 pris till en välförtjänt utvald pojklagsspelare. På senare tid delas ut ett junor eller pojklagsstipendium till en spelare  som får åka ner och träna med Helsingborgs IF.

Klubben består av ledare och spelare från främst 40-60 talet, alla med unik IFK bakgrund. 1970 vann 52-laget Junior SM. 54 laget vann samma år Köping Gustavsson. I våra 12 sektioner träffas vi och umgås under året.

Varje år i nov har vi en stor klubb träff i årsmötesform med förträfflig fotbollsaktivitet och tillhörande gourmet bankett.

Våra K13 Stadgar
1. Värna om vårt förflutna i IFK